Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Empati. Eller inte?

Publicerad 2012-10-18 09:08:00 i Allmänt

 
 
 
Igår ägnade jag dagen åt att bygga om make-up skåpen i en butik nearby.
Strax efter 12 hade visade man sin godaste sida och bjöd oss leverantörer på lunch:)
Samtalsämnet hamnade kring det här med att många människor saknar förmåga att bry sig om andra. Bara de själva har det fungerande och bra.
När jag framåt kvällen var klar hade jag en stor påse med testers som vart över.
"Den där påsen kan ni skänka till kvinnohuset" föreslog underteckna.
ALDRIG blev svaret, det slänger vi....
HAPP. Så var det med den medmännskligheten och omtanken om andra...........
Idag ska jag rensa kläder.
Och nej, jag ska INTE kasta dom. De ska vidare till tjejer som kan behöva fylla upp sin garderob...
Morrn på er

Kommentarer

Postat av: Pappi

Publicerad 2012-10-18 17:36:33

Empati passar oftas när det gangnar en själv,,ruggit men sant!!!medmännskligheten är det samma sak med .(

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela