Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

09-sista timmar, part 1 jan-juni

Publicerad 2009-12-30 22:53:44 i Allmänt

Året går mot sitt slut, det börjar bli dax att knyta igen säcken för 2009.

Ja, bläddrar jag genom kalendern kan jag direkt konstatera att under januari hände inte ett skit! Jobbade alldeles för mycket den månaden o hade inte ens en liten pubrunda jag roade mig med o inget annat skoj heller för den delen. En god granne försvann visserligen under mystiska omständigheter. Kort o gott, januari får vi tillägna de som tycker att långtidssemestrar på massor med år är en jäkligt bra grej, vi andra som har bättre referensramar stannar kvar här hemma o lever vidare ;)

Fortsätter årets vandring mot Februari, det var en trevlig månad eftersom det retroaktiva bostadsbidraget ramlade in, vilket i sin tur genast omvandlades till 2 veckor Allinclusive för mig o ungarna i Turklandet. De kronor som blev kvar tog Robin och jag med oss till Riga o shoppade tills fötterna blödde (o ungen var hysterisk, TA MIG TILLBAKS TILL BÅTEN SNÄLLA) Hade även en kväll på Olearys med systeryster, tror det var ett jobbbesök från början, vad som hände sen vete gudarna, kvällar med sys ger misstänkta luckor.....

   

Vad hände då i mars? Inte ett skit, jag jobbade både vardagar o helger varenda vecka.... Avslutade sedan månaden med att bli uppsagd för att jag hade förhandlat till mig för hög lön. Vad jag lärde mig? Att aldrig mer löneförhandla utan att istället lägga på en timma extra på arbetsrapporten.....Hur kul det var på en skala veckorna innan vi skulle till Turklandet....NOLL VA!!!


Sen kom April och vi började månaden med att åka till Turkiet och Side. 2 fantastiska veckor, men visserligen stundtals jäkliga barn....gjorde massor med roliga utflykter, solade mig knallbrun o lyckades behålla den färgen till hösten! Fick årets första seriösa frieri, men tackade vänligt nej. Besiktade bilen med bättre resultat än förväntat och sen var den månaden redan slut!

                 

Maj var en helt händelsefattig månad den med, jobb...jobb...jobb... Det enda vi gjorde på hela månaden var en dagstripp till Gröna Lund

 

Juni kom och skolan slutade. Systerysterdotter tog studenten. Bästa minnet från den skivan? Jo när jag frågade ungen om jag skulle skicka upp en vintetra på flaket o hon tackade NEJ! Med gråten i halsen upplyste jag syrran om att DENNA UNGE ÄR INTE SLÄKT MED DIG O MIG, hon måste ha blivit förväxlad på BB..... La familia gjorde Liseberg med frk Karlsson. Grillfester....jo det blev det någon, med simglasögon????? Hade faktiskt en minutkort flirt en kväll nånstans under månaden, hoppla! Vad som hände? Åh ja la benen på ryggen o sprang som vanligt
La även ut en kontaktannons för exkexet på Fb, med tvetydigt resultat trots fantastiska referenser o kromat CV. Vad exkexet ansåg om det.......hmmm....
                                     

Sen kom ju midsommar.....partajade i Mosås.....Sabban dödade ett enormt akvarie....No more comments.....


               

Det var första halvan av året, imorgon kommer den sista, då blir det Royal Carabien, Riga, kräftskivor o Haloweenpartaj....
 

Kommentarer

Postat av: ????

Publicerad 2009-12-31 00:34:47

DÅ kan exkexet lägga till att detta år kommer att se anderlunda ut för många...så överraskningars tid är inte förbi..ska man nu starta ett nytt år så gäller att man ä ärlig...så du denna där va ärlig så kommer 2010 vara ett kalas år.

Postat av: Vickan

Publicerad 2009-12-31 10:45:51

Det låter bra, kör så det ryker 2010 du med vännen!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela