Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Dagen som gud glömde....

Publicerad 2009-12-22 23:01:58 i Allmänt

väcker liten fröken vid sjusnåret, lite sovmorgon måste man ju få när det är lov. Skickar i mig halv liter kaffe o oboy o yoggi till flickebarnet. Fixar iordning dagens rapporter, letar febrilt plockkniv men ger upp. Strax efter halv nio är vi på G, lämna fritids sen frukostmackan o kaffe på Mc.

Kommer Ekersvägen o ska svänga upp mot Mellringe. Biljäveln dör...OCH FÖRBLIR DÖD...Mitt i korset....

Svär sjuttioelva gånger, letar febrilt cigg GLÖMT HEMMA....Ringer farsan, ta cykeln o kom hit

"Jag tror inte jag får igång den(bilen alltså*), vi måste veta vad det är för fel" blir svaret och sen 10 minuters ofattbart svammel

Letar Varningstriangel..nope kör ju Ford, en sån får man inte upp bagageluckan på...Kryper som fan genom baksäte bland skyltställ, reservdäck o annat skit...hittar ingen

Bussen kommer...inte förbi ;) Ber busschaffisen hjälpa mig att putta fram fanstyget till bil en bit så han ska komma förbi o kraken har ju inte mkt annat att välja på.

Plockar ut en numera nästan djupfryst 6-åring i bilen o väser...Vi skiter i varningstriangeln nu går vi bort till mormor.
Tankar cigg på macken, 3 paket för att va på den säkra sidan....

Dumpar liten fröken hos mormor istället för fritids. Ringer jobbet....jag kommer inte till Västerås, MEN jag har ju inte jobb man kan avvika från o tro att nån annan kan göra, så svaret blir; Fixa biljäveln så fort du kan, vi jagar hyrbil under tiden sen kör du tills fanstyghuset stänger ikväll....Gracias till det va...ELLER INTE!

Tvingar ut farsan i pickupen...som startar men har dörrar som inte varken går att öppna eller stänga i kyla. Micklar upp efter en kvart o sätter mellan en jäkla kvast.
Får hålla dörrarna medans vi kör eftersom de inte går att få igen..."Det brukar ta till Grängesberg" säger farsan

Provar startkablar...nope

Bogsera....ingen lina...

Farsan hämtar...väntar...fryser..väntar...FRYSER

Lina på plats, men vart är dragöglan??? Finns ingen...Rotar fram instruktiuonsboken, avtagbar??? MEN VART FAN ÄR DEN DÅ???? Jahajo, antagligen i hålet för reservdäcket då...där det inte går att komma in.....Kryper kryper kryper, rotar rotar rotar. DÄR!!!!

30 stelfrusna minuter senare är linan på....som sedan går av efter första försöket....
Mickla mickal, knyta knyta...

Drar fanstyget till bil mot meken i Mellringe. Dumpar den på parkeringen farsan drar som en avlöning

Kliver in...Tjena..
Meken garvar....haha Forden, Mondeo va? AGW?
TYP...... svarar jag förnärmat
Men du, säger Meken, kan du dran lite närmre dörrn???

Går hem till morsan, möter farsan utanför..säger

"Du meken vill att vi åker tillbaks o drar bilen närmre porten"
Farsan stirrar på mig med psykotisk blick o väser något ohörbart...

Jag säger "never mind" typ... o smiter in till mamma fort som fan medans jag fortfarande lever.....

Fortsättning följer....KANSKE om jag ORKAR skriva om resten av dagens skit......

Kommentarer

Postat av: jultomten

Publicerad 2009-12-23 07:47:32

Vicken toppen dag...fler av dessa VA????

Fick du bekänna färg..tur att du har ett sådant TÅÅÅLAMOD!!!så du tar det mesta med en klackspark i dessa lägen??:=)))))))))

Postat av: Vickan

Publicerad 2009-12-23 17:38:56

DET ÄR INGE FEL PÅ MITT TÅÅÅÅLAMOD.....O INTE MITT HUMÖR HELLER!!!! Dö tomtejävel dö, som de säger i filmen (tomten är far till alla barnen reds. anm.)

Postat av: tomtenissan

Publicerad 2009-12-24 07:38:46

Fin start på en fridfull helg. Nervöst sammanbrott eller hur ska det sluta???

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela