Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Busted....

Publicerad 2009-11-19 19:26:35 i Allmänt

Har haft en facebook-diskussion idag om hur man blir kvitt barnens prylar utan att det märks. Ämnet kom sig av att Sabban adventspyntar och jag tycker väl inte att hon helt och hållet har öga för sånt riktigt än....MYCKET pryttlar på liten yta om man säger så.....

Får givet en del kommentarer, vad roligt, bra med duktiga barn osv...Mitt svar blir nja....bra o duktig vete fan...jag gör som vanligt låter Sabban fixa först o har sedan en vecka på mig att ändra om o rensa bort.

Jag är inte den typen av mamma som påstår att barnens toarulltomtar är fina och att det blir snyggt när en 6-åring städar. FÖR DET ÄR INTE SÅ! (Vi pratar andra vuxna här alltså, givetvis säger jag inte till ungarna att de gör skitfult pyssel o städar som krattor....)

Kom här in på en diskussion om det här med att slänga saker i smyg och konstaterade att det är tur ungarna inte vet vad som ligger i botten av soppåsarna....Pyssel, ovärderliga skatter från Happy Meal, halvtrasiga barbiesaker osv osv...

Det gick en kvart, max...sedan inträffar detta då jag går ner till köket för att se vad de sysslar med;

Gick ner till köket o hittade en odefinerbar kletig massa på köksbänken, skrek i falsett "Sabban VAD är det här??" Fick svaret; "från mina flingor, det var äckligt" Frågar "VARFÖR ligger det inte i sopen???" Får då svaret "Jag vet inte vilken sop det ska va i"
VISAR båda barnen skillnad på sop o kompost varvid Sabban rycker upp sitt lasersvärd från senaste happymeal-lådan "har DU slängt DEN HÄR???""" JAG??? neeeheee, det var nog mormor som inte visste vilken SKATT det var.....BUSTED sa Robin och skrattar än....

Är nu MKT fundersam över dettta sammanträffande, har Sabban lärt sig läsa ismyg o såg vad jag skrev på Fb?????? Spelar ungen bara att hon inte är den vassaste kniven i lådan????

Kommentarer

Postat av: Smurfen

Publicerad 2009-11-20 01:21:28

Hahaha hon kanske inte e så knasig som hon spelar ibland =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela