Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Mitt lyxiga kök!!

Publicerad 2009-11-06 18:13:47 i Allmänt

Idag har jag fått en faktura från bostadsbolaget, Öbo.
Fakturan avser arbete efter en pytteliten brand i mitt kök för ganska precis ett år sedan.
Man bytte en köksbänk, 2 skåpluckor en list samt köksfläkten. Fläkten var inget faktiskt fel på, man ansåg att den inte gick att få ren från sot, därav bytet. (Dvs Öbo visste att den fläkten behöver snart bytas för den har gjort sitt, vi passar på nu så får försäkringsbolaget betala den nya)

FAKTURAN ÄR PÅ 26762 KRONOR

Jag har nu räknat, jag har 15 skåpluckor i mitt kök samt en stapel lådor.
Jag har 2 köksbänkar

Om 2 luckor samt en bänk kostar nästan 27 000...

Borde resterande ha ett värde av ca 200 000 kronor...


Till det har jag även det i ett kök som kostar en del, diskbänk, blandare, golv, kakel, vitvaror...
Detta inebär att mitt kök antagligen (enligt Öbo) kostar MINST 300 000, antagligen närmare en halv mille....

JAG BOR I VÄRSTA LYXEN O HAR FASEN INTE ENS MÄRKT DET!!!!



DETTA kök har ett totalpris på knapp 80 000

IKEA  hade enorma varianter för 46 000 kr, gick dock inte att spara bild därifrån

JAG VILL OCKSÅ BLI LEVERANTÖR HOS ÖBO DET VERKAR VARA OERHÖRT VÄLBETALT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela