Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Krograggande....

Publicerad 2009-11-04 18:00:16 i Allmänt

Efter halloweenfesten tog ett par av oss en vända på en av stadens krogar. Vi hade förtärt bål på kir o mousserande, vitt vin till maten, rosé till desserten, rött när det andra var slut och på det givetvis ett par (eller något fler) BajaPäron o Tequila Rose....

Skicket på fröken Nilsen var väl "så där" redan från start (systeryster dock värre o hade redan blivit hemburen av mindre glad make...)
På krogen gick det givet lite öl och jäger...vad är en krogsväng utan jäger?????

Om jag inte missminner mig gjorde vi dansgolvet ganska rejält, givetvis hade vi våra Halloweenmunderingar på oss....Det var säkert en syn för gudarna....

Jag brukar få för mig att jag ska stöta på ngt när alkoholen påverkat mitt omdömme...Kommer antagligen från tjatet från omgivningen att man inte ska vara singel, något större intresse när det kommer till kritan finns ju tyvärr inte.
Jag är inte särskilt diskret när jag raggar...inte särskilt fin i kanten heller...frågar inte ens om personen ifråga är intresserad utan kör mer på "du kan följa med mig, kom så går vi..." ungefär som ett Lejon som stirrar ner o sen attackerar ett litet lamm...SMACK!

Denna kväll hittade jag tydligen en karl som sprungit efter mig tidigare i år. Mkt bra, tänkte jag antagligen, då behöver vi inte gå vägen förbi korvkiosken o göra korv-kön kvart över två...

Sagt o gjort, jag släpar hem eländet. Även Ingela var med eftersom hon skulle sova kvar.
Väl hemma blir det lite kvarglömt ost o kex, säkert nåt drickbart till o det är väl ungefär här verkligheten komer ikapp fröken Nilsen.
VAD SKA JAG GÖRA MED KARLFAN NU??
(Jag är ju faktiskt inte särskilt intresserad)

Ja, jag gjorde väl som jag brukar, smet upp o la mig...
När jag går o lägger mig efter en kväll som denna somnar jag på 10 sek o det finns INGENTING som kan väcka mig....

Ingela och det stackars offret sitter kvar en stund, Ingela misstänker att jag avvikit från trupp och efter en stund kommer frågan
"Vart tog Vickan vägen??"
Ingela svarar "hon gick nog och la sig så det är väl bara för dig att åka hem"

Tror ni avfallet gick?????

"NEEJ då går jag oxå upp Hon SA att jag skulle få sova med henne"
Men, svarade Ingela, vilket skick tyckte du hon var i??? Var nog inte så mkt att lyssna på va??
"Jag går upp ÄNDÅ!" svarar killen
Jaja, tyckte Ingela (som vet att jag har en enkelsäng han inte skulle få plats i o att det garanterat inte skulle gå att få liv i mig) LYCKA TILL!

När Ingela sedan ska gå o lägga sig, gissa vem som tagi HENNES säng??
Ska du nu sova där???
"JAAAA, hon SA att jag skulle sova hos henne..." hörs igen från puckokillen.

Ingelakraken rycker sitt täcke o lägger sig i soffan...

Morgonen därpå vaknar killen, smyger ner för trappen, mumlar "hej" till Ingela o sticker. Utanför dörren ser Ingela hur han står vid grinden o ser sig förvirrat omkring...

VAD LÄR VI OSS AV DETTA???

Lyssna aldrig på dravlande raggnings eller kärleksförklaringar från Vickan då hon är full, det finns inte ett uns verkligt engagemang i dem o hon kommer försvinna fortfare än du hinner blinka....

Kommentarer

Postat av: stefano

Publicerad 2009-11-04 19:21:38

:=))))))

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela