Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Socialtjänsten...

Publicerad 2009-11-16 15:57:35 i Allmänt

Jag måste ge en känga till så socialtjänsten i Örebro, en STOR sådan.
Jag har en nära släkting med alkoholproblem, stora sådana som följt denna person genom hela livet. Personen har då och då gjort försök att räta upp sitt liv men får inte tillräckligt engagemang på egen hand. Kroppen är slut, barnen mår dåligt, jobben går upp i rök, självkänslan är i botten o.s.v
Det sista halvåret har varit en katastrof, för omkring 2 månader fick jag nog och ringde runt för att se hur man går till väga för att få en plats på behandlingshem åt en annan vuxen person.
Det visade sig vara ett mkt besvärligt projekt...
Jag var tvungen att ringa socialtjänst väster i Örebro för att göra en anmälan om LVM, lagen om vård av missbrukare. Sagt o gjort, jag anmälde.
Personen blev kallad till en sekreterare i 25-års åldern vars erfarenhet av missbruk antagligen var lika med noll. Jag var med som stöd på detta första besök. Personen i fråga höll med om allt jag sagt i anmälan och resultatet blev att de skulle hjälpa till med att ta fram en behandlingsplan som passade.
Behöver jag säga att INGENTING har hänt sen dess...

Denna helg försvann objektet ifråga, jag blev skiträdd att personen låg död någonstans eftersom hälsoskicket numera är under all kritik. Efter en del efterlysningar runt bekantskapskretsen kom han till rätta.
SMS o kontstiga samtal om otroligt dåliga saker har sen dess avlöst varandra.

Imorse ringde jag därmed på nytt soc och gjorde en ny anmälan. Denna gång har jag varit övertydlig och i detalj redogjort för hälsotillstånd, betende, samt flera, som jag inte vill gå in på närmare, anledningar till att personen är en fara för sig själv.

Varför kan inte fler i personens nära omgivning ringa så det blir lite mer tryck på denna, hittills, värdelösa instans???

Nu får vi se om det händer något denna gång, JAG kommer inte ge mig förräns objektet har plats på behandlingshem, SÅ ÄR DET MED DET!

Kommentarer

Postat av: ????

Publicerad 2009-11-16 20:43:04

Ja ä med:

Postat av: vickan

Publicerad 2009-11-16 21:30:31

låter bra, håll fast vid det så finns vi vid din sida som vän DU ÄR BÄST DET VET DU!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela