Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Vickans mailbox....

Publicerad 2009-11-28 08:13:28 i Allmänt




Min mailbox är ju tidsvis ett underhållande fenomen,  den får nog en återkommande punkt här i bloggen. Idag har jag fått mail från "pysselarbetsgivaren". Ni vet, den som tillverkade kuvert av pappersark, tejp och klammrar...

Jag spekulerade ju över om det verkligen skulle komm nån lön därifrån eller om man skulle få en pysselpåse istället. Ja, nån lön fanns inte på kontot varken den 25 eller 27.

Inatt kom det dock ett mail (märk väl att de alltid mailar o messar nattetid...)
Så här skriver en "seriös" arbetsgivare


"Hejsan!

Ingen har fått sin lön... Fick tag på Malin idag och tydligen så blev det nå fel så transaktionen fungerade inte vid utbetalningen idag. Därför kommer lönen i början av nästa vecka istället. Surt, men det är så det är tyvärr.. Den är på ingång iaf, men de kan ju inte göra utbetalningar under helgen. Hemskt leden för det!

Kram

Madelene"

___________________________________________________________________________________

Jag gillar särskilt "surt, men så är det tyvärr" Ja, för de som inte har andra arbetsgivare var det antagligen VÄLDIGT SURT.
För min del köper jag ju inte konceptet med fel på transaktionen, då jag haft företag själv o vet hur lönekörningar företag-bank fungerar. Det är ärligare att säga som det är, dvs Vi får inte betalt för senaste fakturan förrens på måndag och har inte tillräcklig likviditet innan för att fixa lönerna.....Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: ????

Publicerad 2009-11-29 08:37:43

sa jag ju till dig Hm hm

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela