Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

9:an re-union!!!!

Publicerad 2009-10-12 11:07:34 i Allmänt

Det var dax, starade som ett brev på posten för några månader sedan. Barabamba arrangerade en "20-år sedan vi gick ut 9:an reunion". VARFÖR????? HUR KAN DE PÅSTÅ NÅGOT DYLIKT?? Jag tror ju som bekant att jag är 28 år och då kan det ju omöjligt vara så länge sedan vi slutade  högstadiet.... *Konstaterar för mig själv att jag snart varit 28 i ett decenium* (Bestämmer mig för att köra på samma ålder ytterligare ett)

Dagen D var satt till den 10 oktober, listor på klassens medlemmar fanns att tillgå via arrangörens hemsida. Intresset var enormt, när sista anmälningsdag passerat var vi 4 som skulle  gå, vi lyckades rekrytera en femte....

FÖRFEST!!! tänkte givetvis Vickan och la upp ett arrangemang för detta på Fb. Jobbet tyckte inte detsamma, skickade mig till Gustavsberg den aktuella dagen för att Loréal-eventa. 11-17... Lyckades ändra tiden till 10:30-16:30, drog  in lunchen o kunde sticka vid fyratiden. Hemma med god marignal för att duscha o byta om. Trodde jag....Visade sig att spektaklet inte alls började 20:00 som jag inbillat mig utan 19:00. PANIK!!! *Hann ju fasen bara ett glas vin innan det var dax att sticka*

Väl där tog det säkert nästan 2 timmar innan det var dags för mat, minglade mao en stund och när vi tröttnat på det gick vi mot baren för att köpa en öl. Lagom vi tagit första klunken blev vi ombedda att förflytta oss en våning upp för mat, givetvis fick vi inte ta med några flaskor. Vi prioterade öl och gick sedan upp o placerade oss vid ett minimalt och rangligt bord...

Maten var kass, tacobuffé med kall köttfärs som inte ens räckte till alla...Lämnar matämnet här för att inte fastna i gnällträsket.

Efter maten blev det disco ála 80-tal (hur jag nu vet det, var väl knappt född då enl. egen ej verklighetsanpassad beräkning)

Det var som skola på nytt, massor med saker vi INTE fick göra men gjorde ändå. Kollade läget på nattklubben (går du ner får du INTE gå upp igen) återvände upp då majoriteten var små små pojkar med keps...(Du får INTE ta flaskor från ett ställe till ett annat) Vi placerade enhalv ölkorg i min handväska... m.m m.m

Vid halv ett tiden började det hela bli tjatigt, man hade hälsat på alla man kände (förhoppningsvis) pimplat tillräckligt med öl, undvikit jägern och inte trasslat in sig med nån gammal flamma.

Tänkte fortsätta mot Strömpis alternativt Harrys men tog mitt förnuft tillfånga efter vägen och satt mig på 01:20 bussen hem istället. Sonen var nästan i chock då jag kom hem så tidigt, jag tror inte han har hämtat sig än....

Tack alla inblandade för en trevlig reunion, om 10 år är vi på´t igen och förhoppningsvis är det då ALL IN!! som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela