Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Bugg hos Säborg

Publicerad 2009-10-18 19:14:12 i Allmänt

Idag är det söndag och på söndagar är det buggkurs hos Säborg.
Jag gick senast när jag väntade Sabina, dvs för 7 år sen. Då var jag mot slutet  i storlek av en liten elefant. NU är jag istället ganska rostig och ännu mer lik en liten elefant bland de smidiga gasellerna...

Visst har fröken buggat nån gång under dessa 7 år, kanske 10 totalt...Ena gången försökte jag mig på den avancerade kombinationen av vodkaredbull+avancerad bugg+några skvättar jäger. Det resulerade i att jag bröt benet och foten, fick operera o gå gipsad i 8 veckor. TOG NÄSTAN 2 JÄKLA  ÅR innan foten funkade som den skulle igen.....REKOMMENDERAS  ICKE!!!!

I höst gav jag mig dock fan på att ta tag i detta igen, kursen vi går är den sista Knut har, avancerad fortsättning, man går alltså den år ut och år in och lär sig nya konstigare och konstigare turer varje  gång. Jag kunde väl konstara att många av de som gick när jag väntade Sabban för 7 år sen fortfarande var kvar. Alla bor mer eller mindre i parken och flera tävlingsdansar då och då. Sen kommer jag, DEN LILLA ELEFANTEN.

Idag har Knut ansett att vi ska träna på en tur där vi går bakom ryggen på killen och under armen för att mynna ut i nån slags snurr. Vi har även nån historia där vi skickas ut för att sedan skickas in i snurr o där ska killen fånga upp oss o slänga oss bakåt ner mot golvet.

Jag kommer antagligen dö en söndag och jag kan lova er att det kommer vara någon gång mellan 17-18.

Idag var det mkt "finputssnack" armar som skulle vara korta, armar som skulle ut o bak när foten gick fram (eller om det var tvärom...) dessutom skulle det "svassas" mer. dvs grundsteg inte fram bak utan mer svängande. "Mer swing i stegen" sa Knut *gå du till en jazzklubb om du vill ha swing, tänkte jag*

Ett annat steg ska sicksackas framåt med svängande höfter...vet inte alls vad han menar, jag är en lien elefant jag kan inte svänga på höfterna.... Ska eventuellt träna lite på detta under veckan, men det sa jag iof förra veckan med....

Sammanfattningsvis kan jag säga; ska du börja dansa åk till Knut, både han och de andra danslärarna är helt suveräna. Du hittar en länk till studion här:

http://www.dansstudio.com/

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-10-18 22:00:21

Heja, kämpa på, sen kan du lära ut // Kram

Postat av: Smurfen

Publicerad 2009-10-18 23:20:59

De verkar vara lite GO i den där Knut ;o)

Postat av: Vickan

Publicerad 2009-10-19 09:15:52

Knut är bäst, så är det bara o jag har varit på de flesta av stans olika dansskolor innan jag hamnade där!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela