Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Dagens relationsdiskussion-vad händer sen?

Publicerad 2009-10-17 15:28:55 i Allmänt

Hade en ny relationsdiskussion med en vän idag, och vi berörde ämnet "vad som händer när man går isär".
Här pratar vi inte måndasförhållanden, här pratar vi längre varianter typ 5-25 år där man har det allra mesta gemensamt eftersom man varit ett par under så lång tid.
Våra åsikter gällde vad som händer när relationen tar slut och hur man löser problemen hittar du här!
Dilemma 1, era vänner

Detta dilemma brukar otroligt många vänner ta på sig helt på egen hand utan att blivit ombedda. Det handlar om det vissa benämner som "välja sida" och är det larvigaste jag vet.

Vi säger att jag har en relation med X som varar runt 12 år. Givetvis är de flesta av dem vi umgås med gemensamma vänner som vi festar med, har middagar, reser med, vandrar i skogen med och mycket annat. Direkt vi seperarer börjar flera av vännerna fundera "vem av dem ska vi välja?" VARFÖR?? I allmänhet har man inte beordrat någon att det existerar ett sidval. Är separationen av någon anledning infekterad kan man väl umgås med båda men kanske inte samtidigt. Om separationen är ett ömsesidigt beslut går det väl att umgås ändå? Jag har aldrig haft några problem att vara på samma tillställning som något av mina ex, skulle den ena äntligen bli gift skulle jag gärna bjuda över han och hans nya på parmiddag.

Dilemma nr 2 svärföräldrar

Den här är svårare, har man varit tillsammans ett tag har man i allmänhet en bra relation med sina svärföräldrar och i synnerhet om det finns barn i bilden.

Ska jag nu kräva att min mamma oxå separerar med mitt ex och aldrig mer träffar honom, verkar inte klokt va? Ska jag aldrig mer kunna åka till hans gulliga mamma och fika som jag har gjort de senast åren någon gång per vecka? Verkar lika dumt.
Problemet brukar dyka upp när det kommer in en ny partner hos någon i bilden. Här är det ofta den nya parnern som tycker att "varför ränner hon (ditt ex) hos MIN svärmor? Varför har de så roligt.
Svaret är detsamma som i exemplet ovan! Lär er umgås samtidigt eller åk dit vid olika tillfällen!

Dilemma nr3 barn

Finns det barn  sedan tidigare i förhållandet man hamnar i skaffar man sig givetvis en relation med dessa.  Vad händer då? Ska man sluta bry sig om dem bara för att man går isär med deras mamma/pappa? Självklart måste man få fortsätta umgås med barnen i allafall om både ungarna och man själv vill det. De har ju ingenting med hurvida man fortfarande älskar eller numera avskyr deras mamma/pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela