Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Lunch

Publicerad 2009-10-14 19:10:09 i Allmänt

Idag har jag haft lunchdate med frk Göransson på Jensens bøfhaus eller vad det nu är stället heter. Maten var god och personalen trevlig. Jag käkade biff och Göransson bbqburgare, tryckte även i oss varsitt vitlöksbröd och lite kaffe.  Var mkt duktiga hälsomedvetna tjejer o skippade dessert!!

Vid bordet bredvid oss fanns en man och en kvinna, karljäveln hade smitit från trupp då det var dags att betala så där satt fruntimmret själv kvar. Hon ber servitören om notan, får den och granskar noga, rynkar pannan lätt  och tillkallar åter servitören.

"Det här verkar inte stämma, dessutom har jag ett kort som ger glassen utan kostnad så den vill jag inte betala" Och ja, det är NU hon tar fram "fria glass-kortet"....
Servitören granskar notan som stämmer, förklarar att han omöjligt kunde veta att hon hade ett "fri glass kort" eftersom hon först nu tar fram det.

Kärringen blir skitsur, ifrågasätter sedan hur en liten glass kunde kosta 54 kr.

Servitören försöker förklara att restauangen har glassbuffé, man får alltså äta hur mycket (eller lite) glass, toppingar och strössel man vill för 54 kr....Det står på menyn och det står på damens bordsunderlägg.

Kärringen blir ännu surare, betalar och lämnar restaurangen. Vi kan väl konstatera att de INTE hade fått en ny stamkund och jag gissar att den stackars servitören var lika glad för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela