Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Morsan som smet....

Publicerad 2009-10-12 11:36:30 i Allmänt

Jag har en mamma, såklart, hon fyller 67 nästa år och har arbetat som dagmamma sedan jag var i princip nyfödd. När mamma var 64 började hon prata om att gå i pension. Utmärkt tyckte jag som med detta såg möjligheten till mer "jag tar hand om barnbarnen" dvs mer jobba borta för Vickan, mer träffa snyggt för Vickan, mer resor UTAN barn för Vickan osv....

Mamma skull gå i pension till jul, vilket då ändrades till sommaren, vilket pånytt ändrades till nästa jul. SÅ HÄR HAR DET FORTSATT.....trodde det skulle fortsätta i oändlighet....

Kommunen grep in till min hjälp och slängde ut morsan tillslut. "Du fyller 67 o FÅR inte jobba längre" Tack för det!

Förra måndagen gick så morsan i pension, MITT NYA 100% PROBLEMFRIA LIV BÖRJADE!

Morsan är superpedant, jag förutsatte att det skulle ta max 48h innan hon kom farande med moppen i högsta hugg för att rengöra mitt hem från golv till tak. Jag behövde bara vänta en halv dag, MEN vad hände?? Jag fick en iskall hand i pannan "Du är ju sjuk, gå och lägg dig så städar vi en annan dag" VI???? VADÅ VI????? Den dag du ska hit o städa mamma är jag bokad på jobb i Jukkasjärvi..... Det blev alltså ingen total-clean-up till min stora fasa.

Och vad har hänt med min ofrivilligt rekryterade barnsköterska hushållerska nu? Jo, det skulle åkas till varmare breddgrader en vecka OCH hon skulle köras mitt i natten till flygbussen.... DETTA ÄR EN STOR MISS I MIN PLANERING! Missköta mitt hem, vägra ta hand om mina barn, leva loppan på mitt arv......

De vill bli hämtade från flygbussen nästa vecka....hmm..hmmm..ska ta vara på DET förhandlingsläget om hur saker och ting ska se ut framöver ;=)      

                                                   

ska det se ut så här????

Kommentarer

Postat av: Stefano.

Publicerad 2009-10-12 11:54:19

Bara gilla läget gull.asg

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela