Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Sabina och fingret

Publicerad 2009-10-12 21:32:52 i Allmänt

Skulle hämta min dotter på förskolan under eftermiddagen. Tilläggas kan att min dotter är mer vild än tam. Sabina kommer springande med fingret i luften, fröken Madeleine kommer efter.
"Hej! Vi har haft en olycka här idag så Sabina har varit hos skolsköterskan."
Oj då, vad är det som har hänt?

"Jaaa, hon stoppade fingret i pennvässaren och vred runt, nageln har gått av men det är nog ingen större fara"
Ehhh..ska man i detta läge skratta eller gråta? Vem fan stoppar fingret i en pennvässare o börjar vässa? Här gäller inte ens "jag är 6 år och fattar inte bättre" regeln....
Byter plåster från skolans fula bruna till ett snyggare rött hjärtformat

Okej svarar jag, hon verkar ha överlevt. Jag är glad så länge du inte kommer o säger att hon har hoppat ner från ett träd. Det blir 30 sek tystnad, fröken Madeleine skruvar lätt på sig och mumlar "jag med, jag med..."
I bilen på väg hem har vi även hämtat storebror. Sabina berättar om sin "vässa fingret" bravad. Robin skrattar så tårarna sprutar, Sabban blir JÄTTEARG.... Väser åt honom "Jag skulle ju bara testa men de hade ju stoppat stora vassa knivar i den där grejen..."


Sabban stoppar fingret i skolans pennvässare
*Att komma ihåg, lär Sabban att man vässar PENNOR och fixar naglar med NAGELFIL*

Kommentarer

Postat av: Stefano

Publicerad 2009-10-12 21:52:14

Utan sådana människor som sabb skulle vi vara kvar på stenåldern.de gör upptäckter vi vanliga aldrig skulle ha gort.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela