Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Snillet spekulerar

Publicerad 2009-10-15 15:13:58 i Allmänt

Jag känner en tjej, vi kan kalla henne ingenting alls (eftersom hon passerar obemärkt genom ens liv)
Denna flicka har gått genom livet med en hel del trassel på det vissa benämner som "kärlekens stig"
Flera objekt har passerat, alltid överlappade av varandra, och i våras träffade hon en kille som hon fastnade en smula för. Lovorden hade inga gränser "Vilken fantastisk kille!". Det var bara det att lovvorden även överöste objektet i form av mess, mail och Fb-brev, objektet började lätt skruva på sig efter någon vecka. Vid detta tillfälle hade de setts tre gånger, första på en fest med "eftersnack" hemma under natten, andra gången en halvtimmes promenad och vid tredje tilfället en kort eftermiddag vid ett bad.

Objektet frågade mig till råds; "Vad är det för fel på denna tjej? Varför piper min telefon 48 gånger om dan? Varför är min mailbox smockfull när jag kommer hem? Det här är jobbigt, hon verkar inte i helt psykisk balans...."
Jag svarade att "ge det lite tid, det kanske går över". Det gick INTE över, det blev värre. Objektet började vidarebefodra mess och mail till mig och vi kan väl konstatera att som utomstående och odrabbad har jag sällan skrattat så mycket. "Du är en ängel som ramlat in på min hallmatta" and stuff like that.....

För att göra en lång historia kort kan vi här sammanfatta det hela med att objektet drog som en avlöning.

Vad händer då? Jo flickan blir skitsur, lovorden upphör tvärt, killen är inte längre fantastisk han är nu elak, manipulativ och full av skit. Detta är väl (tveksamt) Ok ett par veckor (fast efter 3 korta dejter är frågan OM det är OK alls) Det har gått ett halvår.....Fortfarande snackar denna flicka enormt mycket skit över historiens objekt och tar varje chans att baktala honom.

Min fråga för dagen är;

Är det inte helt normalt att man nån gång i livet möter någon man faktiskt inte klickar med även om man vill?
Går man då inte bara vidare som om ingenting hänt?
Är det inte märkligt att göra en så här stor affär av någon man inte ens varit i närheten av att bli tillsammans med?

Vad tycker ni????

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-10-15 19:34:55

Skrattar ihjäl mig, snälla sig att detta är en fiktiv story!

Postat av: Smurfen

Publicerad 2009-10-15 20:47:17

Va fan de e ju bara att LE å gå vidare!! HAHAHAHA KNAS

Postat av: Vickan

Publicerad 2009-10-15 23:52:26

Lisa! Tyvärr alla storys på bloggen, hur osannolika de än låter, har faktiskt inträffat. Hade jag kunnat skriva fiction hade jag inte bloggat utan skrivit en bok ;)

Smurfen! Håller helt med, sånt som händer! BIG DEAL!

Postat av: Stefano

Publicerad 2009-10-16 06:12:41

Undrar som lisa?kan det vara sant.stackars objekt..ja får en dejavu här huuua!!!:@

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-10-16 13:03:31

asså snälla säg att du skojar! Detta kan bara inte vara sant! Att man kan vara så förbaskat långsint.. kan ju inte finnas på världskartan.. Och OM detta inte e ett skämt så måste ja bara säga STACKARS MÄNNISKA SKAFFA DIG ETT LIV!! Men det är ju sånna här saker man verkligen GARVAR åt.. Snacka om att detta färlängde mina levnadsår.. Förstår inte människan att hon gör bort sig?? HAHA

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela