Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Svaret på Shopaholicgåtan är härmed LÖST!

Publicerad 2009-10-11 22:11:13 i Allmänt

Ligger i sängen o dividerar med mig själv om hurvida jag ska stanna här o "käka praliner medans jag bygger en ny valk" eller hel enkelt bara "stanna i säng utan praliner o kortare avstånd till navelpiercingen" (o ja, det där med piercingen behöver ni inte fundera över, bara Lena som förstår, ett slags vad vi har)

Efter att ha tagit beslut i frågan (inte fan orkar jag resa på mig för att åka o köpa praliner) börjar funderingarna gälla det här med shopping...

Min dotter lärde sig shoppa i samma veva som hon kunde gå+ peka, problemet blev större när hon även lärt sig prata och enormt när hon tagit till sig makten i att skrika. Min dotter är shoppingens okröna prinsessa, alla kategorier.....

Jag är ju inte sämre än att jag kan erkänna även mina egna brister (eftersom de är rätt få...) Min shopping går inte heller av för hackor, jag har kläder i garderoberna som aldrig är använda, just nu har jag en hög behåar över mig i en hylla med lappar kvar, de är inköpta på vårens Riga-resa, samtidigt kan jag titta på en (iof något mindre) hög med andra bh-ar som är inköpta på denna Riga-resa.... Jag har smycken i dubbla eller trippla exemplar (jaså, jag hade redan det halsbandet, det visste jag inte) och tonvis med örhängen jag aldrig använt osv osv

FINNS DET EN SHOPPING-GEN??? ÄR DETTA ALLTSÅ ETT GENETISKT DRAG????
Jag misstänker att det kan vara så, då ringer min telefon, det är mamma....

Mamma undrar hur det kom sig att jag igår glömde bort att jag skulle ta henne till Lindex, jag kan inte gärna förklara "The Riga Aftermatch" för henne så jag mumlar bara något ohörbart samtidigt som jag skrapar lite så det ska låta som jag har dålig täckning.
Varför vill då min mor så gärna till Lindex?

Jo, mamma förklarar att hon köpt en klänning och den ska hon returnera.
(Ret..Ret..Ret..vad???)

Mamma förklarar sedan för mig att hon numera enbar handlar kläder och skor på de butiker som börjat med 30-dagars öppet köp. Sen tittar hon på prylarna några veckor för att sedan lämna tillbaks alltsammans. Mamma upplyser mig om att det mesta ändå bara är snyggt nån vecka sen har man ändå tröttnat....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela