Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Telefon på vift (favorit från Fb)

Publicerad 2009-10-12 05:26:42 i Allmänt

För drygt 2 år sen försvann min telefon en blöt kväll på krogen (nån snodde den mao)
Tyckte iof inte att det var ngn större förlust eftersom jag vid tillfället hade ett psykotiskt överåldrigt fruntimmer som terrrorringde i timtal på nätterna för att hon fått för sig att jag var hennes gubbes hemliga älskarinna (hennes karl var en gammal kompis från Sthlmstiden som var minst 15 år äldre än mig, spelade definitivt INTE på samma spelplan som jag, dessutom hade jag inte träffat honom de senaste 8 åren....)
Så jag la inte något större engagemang på den fonen utan köpte en ny o stoppade i ett nytt nummer.

Idag ringde de från ett av Eventbolagen jag tidigare jobbad med, "Hej, sa tjejen, det är NN, jag har försökt ringt dig ett par år, först kom jag aldrig fram, sen var det plötsligt nån som svarade o sa att du inte fanns på nummret...bla..bla..bla (mao helt oväsentligt för denna story)

Dagen gick o när jag satt i bilen började jag fundera, hur fasen kunde nån svara på mitt gamla nr? Det har väl gått för kort tid för att någon annan skulle kunna få det, hm.....

Pratar med S som kollar nummret på hitta.se Och ja, numret är fortfarande registrerat på mig...Den som svarar är alltså den idioten som snodde telefonen för två år sen...PUCKO!

Spekulerar lite på att jäklas en smula....Vickan ger som bekant gärna igen för gammal ost....

Pratar med en kompis som ringer till mitt nummer...och i korta drag blir storyn så här:

Jag söker Viktoria Nilsen, jaså inte du, vem är du då, jaså du heter så, men det här nummret går til Viktoria Nilsen..bla..bla.. bla...Jag tror ändå att du är Viktoria och bara påstår att du heter något annat, du är skyldig oss en jäkla massa deg, det är över 250 000 nu...Vi vert vart du befinner dig o vi kommer på hembesök o inkasserar om du inte betalar NU!! bla...bla...bla....

Den tjej som använder mitt nummer sitter antagligen just nu o tycker livet är jäkligt obehagligt. Imorgon ska vi ringa igen o tala om att nr är registrerat på Viktoria och att skulden ökat till 500 000....

Nästa vecka ska jag ringa och presentera mig som kriminalare o kalla till förhör pga ett värdetransportrån vi kunnat koppla till hennes mobil...

Frågan är, innan vi är klara, kommer tjejen.....
A) Gå under jorden
B) Dumpa fonen i svartån
C) Skita ner sig

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela