Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Det började med en säck hundmat... part 1

Publicerad 2010-04-23 22:21:00 i Allmänt

Veckan är inte slut än, jag har fortfarande en pall färg kvar i Västerås och en handfull butiker i stockholm som måste fixas till innan lördagen är slut.
Jag ska försöka beskriva hur mycket som kan gå fel under 4 dagar. finns inte en chans att orka knåpa ihop alltsammans på en gång så vi börjar med denna första del....

Måndag kväll, kollar av det sista inför veckans jobb. Jag ska över Mariestad, Götene, Skövde, Töreboda, Tibro, Filipstad, Skara, Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg och Mellerud på tisdagen för att avsluta dagen i Strömstad där jag bokat hotell.
Onsdagen ska sen Strömstad-butikerna göras färdiga och sen ska jag över Grebbestad, Stenungsund för att nå Göteborg och göra klart butikerna där.
Har uppdrag på ett hotell som är bokat o ett annat jobb som hör samman med ett biobesök planerat för kvällen.
Torsdagen ska jag sen rulla mot Gislaved och Jönköping via Borås och när den sträckans butiker är klara ska bilen rulla mot Örebro igen.

Första felet kommer här.
Jag dubbelkollar butikslistan på intranätet mot den jag fått mailad och upptäcker 4 butiker i Varberg-Falkenberg som ingen upplyst mig om att jag ska besöka..... Hmmmm där lades det till nästan 20 mil och 4 extra arbetstimmar direkt...

Andra felet kommer tidig tisdag morgon. Telefonen ringer o en panikslagen bemanningsansvarig frågar
"Kan du snälla snälla snälla besöka en butik i Karlskoga. Du ska handla hundmat osv osv osv"
Vickan men andra namn "tjejen som inte kan säga nej" svarar. Självklart, jag löser det.
Följd av detta; butiken öppnar 10 och jag är plötsligt 3 timmar efter i tidschemat som är gjort efter tänket att jag rullar från Örebro kl. åtta.

Jag avverkar Mariestad, Götene, Skövde, Töreboda, Tibro, Filipstad, Skara och kommer till Trollhättan. Har en butik i ett köpcentra. Klockan är 19:06.
Gissa när det stänger???
Jepp 19:00.....
Jag har bokat o betalt hotellet i Strömstad, vilket innebär att jag får åka till Strömstad för att på onsdagen åka ner igen till Trollhättan, och sedan köra Uddevalla, Mellerud,Grebbestad, Stenungsund och Göteborg.
Här brister tidschemat duktigt.....

Torsdagen funkar bra, bortsett från tidschemat som är en katastrof.
Flytet slutar vid sjutiden på kvällen....Och min story om fuckveckan from hell fortsätter imorrn......

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela