Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Ex.....

Publicerad 2010-04-06 13:42:44 i Allmänt

Dagens fråga mina vänner är....

hur mkt kontakt är det okey att ha med sitt ex när man träffar en ny partner?
är det mer OK att ha tät kontakt med barnens far än det är med ett ex man inte har barn med (och här avses alltså kontakt som inte handar om barnet/barnen)?
spelar det roll hur långt tillbaks i tiden förhållandet med exet är?

Exempel: Stefan och jag är bra kompisar OCH har gemensamt barn. Vi måste ha kontakt för det, MEN efter flera år tillsammans KAN vi även göra kul saker ihop och det betyder ju inte på något sätt att vi tänker BLI tillsammans igen. MEN om det kommer in en ny tjej eller kille i våra liv, hur mycket är förmycket? Vart går gränsen för att den nya och aktuella partnern tycker att det är för mycket? Fika nån gång ibland? Flera telefonsamtal i veckan om ditt o datt? Krogsvängar tillsammans?

VAD TYCKER DU???

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-06 23:01:58

Att man har en bra relation med sitt ex är väll jättebra, har man sen barn tillsammans tycker jag det är jätteviktigt att det funkar. Men krogsvängar är väll o ta i, då skulle iallafall jag undra en hel del över den relationen.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-07 09:24:41

Viktigt att ha en bra relation och att den fungerar, trevligt att göra ngt tilsammans är väl inga fel beroende på vad man gör och i vilket sällskap. Allt för barnens skull!!

Postat av: Vickan

Publicerad 2010-04-07 11:19:33

Gör ett tillägg på att frågeställningen i sig inte rör mig eller Stefan för fem öre, var bara ett exempel (alla vet ju att vi kanske börjar slåss om vi är i samma rum mer än en timma, hehe)

Att ha bra kontakt som föräldrar verkar vi vara överens om är viktigt, MEN när kontakten inte rör barnen, hur är det då? Är det OK att han eller hennes ex ringer flera gånger i veckan o diskuterar privata saker (som alltså inte har med barnen att göra) Att det tar 3h att hämta/lämna ungarna hos varann för man sitter o fikar o skvallrar om livet o.s.v o.s.v

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-07 12:28:53

Om kontakten inte rör barnen tycker jag inte det är ok att ringa varandra stup i kvarten, heller inte att hämtning o lämning ska ta flera timmar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-08 20:02:09

Eller vad tycker du själv om frågan?

Postat av: Vickan

Publicerad 2010-04-10 08:08:12

Jag tycker så här, så länge man inte har nya förhållanden är det väl skitsamma hur mkt man fikar/pratar/umgås/ MEN när den ena skaffar ny partner så blir det i allmänhet lite känsligare. Jag tycker man minskar kontakten väsentligt av respekt för den man nya som man är tillsammans med. De gånger man ändå ska ses för att göra saker som inte har ett dyft med ungarna att göra, då tycker jag man tar med sig sin nya och ser till att det är den som står i fokus och inte exet. Det är lätt att tycka "ja men hon/han är ju med" Då det, visst är så, men han/hon står 2 steg bakom o är inte med i samtalet överhuvudtaget. En ny partner ska känna att den är tillsammans med mig, inte att vi ofta har ett trepartsförhållande med mig, partnern och Robins pappa. Jag tror många får höra "Vad löjlig du är som tycker vi pratar för mycket, det är ju dig jag är tillsammans med, du är bara svartsjuk" Ja men visst, kan svartsjuka spela in men vem fasen vill känna, "Jag är tillsammans med Anders, men det känns som Anders oftare är i en relation med Sara för de pratar o har kul oftare än vi" Även om man inte tycker det är ett problem själv så FÅR man problem i sin nya relation om man inte tar hänsyn till vad den man är tillsammans med har för tankar o känslor.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-10 11:12:16

Mycket steff i bland..Men sak gör jag inte det är att slåss!!!Tror att allt detta brukar lösa sig av sig självt....Gör det ett enkelt bara...respekt,annsvar,kärlek,omtanke..

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-10 16:09:17

Tycker du har helt rätt i det du säger Vickan :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela