Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Sportbil, eller???

Publicerad 2010-04-14 09:49:22 i Allmänt

Redan i tidig ålder lärde jag min avkomma, dvs Sabina att hålla koll på bilar med Cab.
Sabina har från ca 3 års ålder varit fullt medveten att när man ser en Cab gäller detta:

1) Kolla om det är en snygg kille som kör, om inte ignorera och återgå till att äta glass
2) Om det är en snygg kille som kör, kolla så att klädsel av killen följer senaste trender
3) Killar som kör cab går under kategori leksaker, de används enbart för att roa sig med

Varje gång Sabban ser en Cab skriker hon sådeles "CAB mamma, kolla om killen är snygg" och har så gjort de senaste åren.

Vi har alltid användt oss av benämningen Cab och inte Sportbil

Nu har det uppstått ett problem....Sabbans far har köpt en röd bil
Sabban TROR att denna bil ÄR en sportbil
Sabban är vilseledd anser jag då min bedömning är att detta är en

BREVLÅDA FÖR JULKORT



Jag har idag för avsikt att åtgärda detta problem genom att åka stans bilhandlare runt med min dotter för att lära henne skillnaden mellan sportbilar och brevlådor


Kommentarer

Postat av: Vickan

Publicerad 2010-04-14 10:07:11

Jag vill här förtydliga att jag inte på något sätt ser det som någon brist att herrn i fråga köpt en liten brevlåda/bil. Min synpunkt gäller vilseledandet av min dotter beträffande den väsentliga skillnaden. Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att en karl som inte behöver en k*k-förlängare är den karl som klara av att ha en liten bil och därmed passar denna mr exkex ypperligt. Så vet ni även DET alla singeltjejer därute;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-14 13:29:13

(ASG) Du ä ju fan riks slut....

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-15 10:18:18

Ha ha ha ha ha ja då passar den ju Herr Karlsoon perfekt ;-)

Postat av: Vickan

Publicerad 2010-04-15 17:41:32

Perfekt kanske var att ta i, för nu ska vi ju tänka oss för så att inte killen blir mallig på nåt vis;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela