Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Bilhelvetet

Publicerad 2010-08-01 14:15:30 i Allmänt

det är väl dax att plita ner några rader om vad som hände med bilhelvetet...

Jag hade alltså denna "pärla"



En knappt 3 månader gammal Dacia hemmahörande i Örebro och levererad från Rejmes bilhall i slutet av april

1350 mil senare var läget detta



Bilfan stendog en mil utanför Södertälje...

Jahapp, det är ju nemas problemas tänkte fröken Nilsen. En ny bil har alla garantier o Assistans ingår. Ringde därmed bärgare.
Det tog nästan 2 h innan den kom....
Så, vi solade efter motorvägen

 

Trodde sedan "Äntligen, bärgade o snart on the road again"

Icke sa Nicke
Bärgarkillen skulle hjälpa andra efter vägen (som låst in nycklarna i bilen)



Om han klarade det?
Nix, tog ytterligare nästan en timma innan den bilen var klar.
Nu då tänkte vi.
Icke sa Nicke....

Det fanns inte någon verkstad som kunde ta emot min, och jag fick inte åka vidare i den utlovade hyrbilen förrens vi var på den ort som skulle ta emot min....

Tack o lov tröttnade nog även bärgarkillen. Vi fick veta att min bil skulle till Nyköping eller Katrineholm och kunde åka vidare, nu kör vi Golf.



Åker sedan till Göteborg på torsdagen för att jobba med en prisundersökning för en Amerikans kund

Blir givetvis stående igen eftersom folk kör runt o krockar till höger o vänster..

 



Men dagen flyter bra i övrigt, även om den blev VÄLDIGT lång, och Golfen går utav bara he-vete:)

Dock ett litet dilemma, Bärgargubben skulle ringa o tala om vart min bil hamnade. Har jag hört ett endaste dugg? Nixpix på det va.
Framåt eftermiddagen börjar jag ringa honom för att få besked. Inget svar
Lämnar meddelande på svararen. Inget svar

Fredagen kommer o det börjar liksom brinna lite i knutarna. Assistansen täcker bara hyrbil i 3 dygn, det ska nämligen inte ta längre tid än så att få sin bil lagad hos Volvo. Mina 3 dygn går ut på lördag 16:00 OCH jag börjar skylta VIASAT på måndag o kan inte vara billös....



Ringer åter bärgare på fredag förmiddag och får svar. Min bil befinner sig på Volvo i Akalla.
Pinglar dit o hoppas den är klar
HAHA! Tror ni de ens hade börjat titta på den........
"Vi ringer när vi vet mer"

Ingen ringer under fredagen.......
Paniklördag. Laddar ner till Rejmes för att börja bråka
Semesterstängt helger
Ringer Assistans o ifrågasätter om jag ska vara utan bil då jag har en helt ny.
Får medhåll, MEN de kan inte göra mer utan skickar mig till försäkringsbolaget, alternativt att Rejmes eller Verkstan lånar ut en bil
Ringer försäkringsbolaget
Går bara att få bärgning under helgerna, ingen annan som går att prata med....
Ringer Akalla
Semesterstängt helger

Så nu är hyrbilen lämnad, VIASAT materialet skriker efter mig i garaget o bilen är (olagad) i Akalla, fröken Nilsen i Örebro.
Gissa vem som kommer vara på Rejmes i Örebro direkt de öppnar måndag morgon.......
Gissa vem som är skapligt irriterad....


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela