Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Volvos verkstäder är ett stort skämt...

Publicerad 2010-08-02 19:41:02 i Allmänt

...om du frågar mig

Pratade med killen som har hand om min bil på Upplands Motor i Akallas verkstad under eftermiddagen

"njaa, vi har haft detta problem förut och vi vet inte vad felet beror på så just nu kan vi inte laga din bil. Eventuellt kommer en chefstekniker förbi imorgon o kan kika på den"



JAHA???? Det känns som min deadline på fredag för veckans jobb är MER än hotad just nu
Kommer jag NÅGONSIN få tillbaks min bil (hel)?
Behöver Volvo anställa kunnigare personal på sina verkstäder??

Jamen alltså, jag förutsätter att detta inte kommer kosta mig en krona eftersom det är garantijobb. MEN om bilen hade haft ett par år på nacken o detta inträffat...
Hade kunden isåfall fått betala timpeng för att mekanikerna står o kliar sig i skallen o mumlar
"jaaaa, jag veeeeet inte, vad kaaaaan det vara för feeeel?"
Märkesverkstäderna man tvingas vända sig till fakturerar väl MINST 1000-lappen per timma.....



Jag ska nog byta jobb & bli bilmek istället
Utbildning för det?
Nejdå, man behöver inte kunna ett endaste dugg så det är lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela