Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Det här med att själv scanna sina varor....

Publicerad 2010-01-18 14:13:28 i Allmänt



I lördags var Sabban och jag på ICA Maxi för att handla.
Det firades 20 år av någonting och man bjöd på kladdkaka med vit choklad och kaffe. Därav (antar jag) var det relativt mycket mer folk än annars.

(Kan flika in ett litet klagomål samtidigt till ICA, fick höra av en Fb-vän som bor i Borlänge att de fått grädde till där och anser att det är en väldans orättvisa att vi Örebroare INTE fick nån grädde till den annars goda kakan)

Åter till mycket folk på Maxi, kaka eller inte, under tiden vi köade i kassan studerade jag de som stod framför mig samt kön bredvid. Detta rörde sig om totalt 12 kunder fördelade på 2 st köer. Av dessa 12 drog ALLA UTOM EN sitt ICA-kort.

Min fråga är nu, varför Scannar man inte själv när man ändå har ett kort?
Varför står 11 personer i kö när de inte behöver?

Ett av svaren jag fick från Fb var "behöver man inte ett ShopExpress-kort oxå då?" svaret där är Nej, man registrerar sig för självscanning i kundtjänst.
Ett annat svar kan vara att någon var "utsocknes" man måste nämligen registrera sig för varje butik man vill scanna i, men alla 11 kan ju inte ha varit tilfälliga kunder.
Varför scannade jag inte själv? Jag har tappat bort mitt ICA-kort, men den anledningen hade uppenbart inte dessa eftersom de drog sina kort.

Det enda jag än så länge kommit fram till är att ett problem verkar vara att ICA inte varit tillräckligt informativa i hur man går tillväga för att scanna själv.
I övrigt svävar jag fortfarande i ovisshet.

Vad tycker du? Scannar du eller inte? Om nej fast du har kort, varför?
 Kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela