Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Succé för kryssning med äldre kvinnor och unga män

Publicerad 2010-01-16 09:56:38 i Allmänt

Idag hittade jag följande artikel i Aftonbladet och nu undrar jag, vart bokar jag biljetten?



”Cougar cruise” senaste trenden – men rederiet rasar

Fritt fram för äldre kvinnor som gillar unga män.

Det är senaste kryssningstrenden.

– Vi motarbetar åldersdiskriminering, säger arrangören.

Den som vill kryssa med likasinnade har fått ett allt större urval av kryssningsresor de senaste åren. Det finns ett stort urval på allt från singelresor till kryssningar för folk med specifika hobbies eller kulturintressen.

"Cougar cruise" är den senaste i raden av nya specialkryssningar. Här kan äldre kvinnor som föredrar att dejta unga män, så kallade "cougars", hitta en mötesplats för "cods" - yngre män som gillar att dejta äldre kvinnor.

En succé

Enligt arrangörerna The Society of Single Professionals och Singel Travel Company så var kryssningen, som genomfördes i början på december, en succé.

– Vi hade 300 "cougars" och "cubs" och massor av fester. Folk hade väldigt kul. Vad de gjorde bakom stängda dörrar kan jag dock inte kommentera eftersom jag inte befann mig där, säger Rick Gosse, ordförande i The Society of Single Professionals till Daily Mail.

Rederiet rasar

Men alla är inte överens om hur lyckad kryssen var.

– Vi kommer inte att tillåta gruppbokningar som marknadsförs under det här temat i framtiden, säger Jennifer de la Cruz, kommunikationschef på Carnival som äger fartyget Elation, till RESA.

Rick Gosse försvarar dock "cougar-kryssningen" och påpekar att äldre kvinnor är åldersdiskriminerade.

– Äldre kvinnor i synnerhet är offer i vår ungdomsorienterade värld. De anses som osexiga. Men sanningen är att miljontals amerikanska män tycker att äldre kvinnor är attraktiva, säger han.

Planerar fler

Nu planeras en ny "cougar"-kryssning under 2010. Man har även planer på att exportera konceptet från USA till Australien. Ann Thomas, vd för medarrangören Singel Travel Company, är också nöjd med den nyligen genomförda kryssningen.

– Jag har aldrig tidigare upplevt ett lika positivt mottagande.

Men arrangörerna får anlita något annat rederi för nästa kryssning. På Carnivals fartyg är de inte välkomna.

http://www.aftonbladet.se/resa/kryssningar/article6294047.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela