Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Blekfeta män förstör badstränderna!

Publicerad 2010-07-16 15:26:52 i Allmänt

JAG KUNDE INTE HA SAGT DET BÄTTRE SJÄLV PETER!

Peter Siepen: Låt inte kroppen förfalla bara för att ni har familj

Sommar, sol och bad – underbart, eller hur? Men det finns dock ett litet orosmoln, den svenska mannens usla badmode och generösa fysik.

Det verkar som att något händer med männen när de bildat familj. Jag får en känsla av att de ger upp när de har sitt på det torra. Och ofta är det inte bara på modefronten, utan även kroppsligt. När hanen inte är en jägare längre behövs inte estetiska och fysiska attribut på samma sätt som när vi är singlar.

Utmed hela vår kust skådas därför män med en lågt sittande badbyxa och generöst tilltagen mage på topp. Min teori är att midjan är låg i jakten på forna midjemått.

De illasittande surfshortsen har invaderat de svenska stränderna och tvingat mig till reträtt bakom en stubbe eller buske. Sen får vi inte glömma gubbarna som haft samma badbyxa typ hela livet. Hur fräscht känns det när brallan är sönderblekt och hängig?

Bäraren är inte medveten om att det ser ut som det ligger en blöja där bak och den förskräckta omgivningen gör inget för att upplysa blöjbäraren om detta genanta faktum.

När allt kokar ner är det upp till var och en att klä sig precis som man vill på beachen, men det är lite trist att nästan alla killar går i likadana shorts. Gör som jag och leta på nätet efter en personlig och unik badtrasa. Min favorit är åtsmitande briefs. Jag har som bekant inget att dölja och dessa badplagg håller dessutom bitarna på plats och går snabbt att simma i om jag blir jagad av någon otäck fisk. Med detta badetöj på din höft kommer dessutom dina lår få en behaglig bränna i sommar, till skillnad mot de långa surfshortsen.

Jag kanske kastar sten i glashus med min Kalle Anka-garderob och det kan tyckas elitistiskt att jag men min goda fysik lägger ut texten angående mindre välsvarvade karlar. Men jag är faktiskt ärligt bekymrad, för jag vet att när magen blir för stor befinner du dig i riskgruppen för så kallade välfärdssjukdomar. Livet blir sig inte likt om du drabbas av en hjärt- eller kärlsjukdom och familj, barn och vänner riskerar att förlora en närstående.

Förmodligen äter du fel och är inte tillräckligt fysiskt aktiv, men det går att med ganska små medel göra något åt sin situation.

Hälsa är färskvara och första steget är att du bestämmer dig och sätter upp realistiska delmål. Jag föreslår fysisk pulshöjande aktivitet två till tre gånger i veckan.

Själv börjar jag dagen med att nollställa stegräknaren på min höft i jakt på 10 000 steg och jag kör styrketräning med min kropp som vikt varannan dag.

När det gäller mat tycker jag du ska äta en varierad någorlunda sund kost, tre huvud- och två mellanmål per dag. Jag kör dinkelgröt till frukost och undviker godis, läsk, skräpmat och alkohol. Jag är inte absolutist men jag försöker göra flera sunda än osunda val.

Det är lätt att avfärda min goda fysik med att den skulle bero på genetiska förutsättningar. Men av fyra syskon är jag den enda som har tvättbräda, de andra kör med torktumlare.

Med sundare hälsa mår du bättre och det blir betydligt mer angenämt att visa sig i badkläder vare sig du lever i en relation eller som singel. Lycka till!

Peter Siepen


Källa aftonbladet
Länk till artikeln
http://www.aftonbladet.se/debatt/article7474772.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela