Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Advokat Nilsen har landat

Publicerad 2010-10-05 07:51:58 i Allmänt



tisdagen står för dörren, agendan är nästintill tom och vädret verkar bli strålande. Lovely

Igår blev jag Advokat. Har aldrig fattat det där med långa avancerade juristutbildningar o högar med studielån. Jag bestämde mig för att bli Advokat. Fixade en klient. Åtog mig ett fall och vips! Låt oss presentera "Advokat Nilsen". (Ja, det är även OK att fortsätta kalla mig ers nåd alternativt ers exellens)

Mitt första fall är en reklamation av en slicklapp.

"Kära Gladpack. Vi har med nöje klippt o klistrat slicklappar till förbannelse under större delen av vårt liv för att slippa utsätta oss för onödig risk, onödigt illamående, onödiga urinträgningar, onödigt stor byst o onödigt svullna fötter. Vad fick vi för det? En bulle i ugnen OCH det var ICKE på kanelbullens dag. Därav vill vi nu reklamera detta till er och KRÄVER ett omfattande skadeSTÅND både i fysiskt o ekonomiskt form. Mvh frk Rådberg via ombud advokat Nilsen."

Jag hoppas nu på snabba åtgärder från gladpack så jag kan kräva in mitt arvode. Vad det blir? Jo, den fysiska delen av skadeSTÅNDET förståss......

Hoppas ni får en fin höstdag i solen allesammans:)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela