Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Är Jytte Guteland den mest korkade politiker vi har?

Publicerad 2010-10-05 17:52:08 i Allmänt

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7900473.ab

Jytte Guteland skriver i dag ett öppet brev till Kungen. Där uppmanar hon honom att ta avstånd mot Sd i sitt öppnande av riksdagen idag.
Jytte, Jytte, Jytte. Är du dummare än tåget?
Vi har en grundlag i vårt land.
Den grundlagen säger mycket. Bland annat att Kungen ska vara OPOLITISK och ICKE får uttala sig i frågor som rör politik.
Det står en sak till i grundlagen. Att vi har åsiktsfrihet i Sverige. Det har vi haft. Tills nu.....

I Sverige hösten 2010 har tydligen detta ändrats. Alla UTOM de som har Sd-sympatiska åsikter får behålla åsikstsfriheten.
Vi har i många år, och med stor framgång, minskat mobbningen i skolan. vi har kompisnätverk, Friendsgrupper, Anti-mobbningprogram. Det har gett resultat. Tills nu? Jytte, kan du tala om för mig hur jag ska förklara för mina barn att mobbning i skola inte är OK när ett helt politiskt Sverige mobbar ut ett av de folkvalda partierna?

Jag sympatiserar inte för 5 öre med Sd. Jag hade gärna sett ett Sverige som påverkade de befintliga partierna i de få frågor Sd har ISTÄLLET för att rösta in dem i riksdag, MEN nu är de FOLKVALDA på SAMMA villkor som alla andra partier och då kräver jag som demokratisk Svensk att de blir bemötta SOM ALLA ANDRA FOLKVALDA PARTIER.

Jag skäms över att vara Svensk idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela