Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Favorit i repris; "Hur man får tyst i bilen"

Publicerad 2010-10-13 20:48:35 i Allmänt

Åkte ner till Statoil o skulle köpa tidningen för en stund sen. Precis när jag ska åka därifrån har det stannat en WW-buss o ut kliver 8!!! grabbar av utseende bättre än väntat....Seriöst, får man göra så mot desperata fruntimmer i nöd som inte fått nåt på X antal år o en lång vinter? Borde va förbjudet.... Behöver jag tala om att jag stirrade så jag startade på 4:an o fick motorstopp????

Händelsen påminde starkt om i början av sommaren. P o jag hade haft med ungarna till Liseberg över dan och var på väg hem. Vid Mariestad stannade vi för att ta en korv på Shell i Hasselrör. Ungarna var trötta o syskonkivet var i full gång. Det var tydligen bilträff i Mariestad..Snygga jänkare o grabbar med öl i handen över hela macken.

Frågade ungarna om de skulle ha nåt, lilla prinsessan S ville ha glass. Dubbelkollar med den större R, säkert du inte ska ha nåt? NEj inget alls blir svaret.
Handlar, sätter oss i bilen går 30 sek VARGÖR FICK INTE JAG NÅN GLASS??? Frågar R....JAG VILL OXÅ HA KORV...gapar S
Handlar igen, syskonkivet fortsätter. P o jag tittar på varann, kollar sen på bilarna och ölburkarna i allas händer (det är dessutom lördagkväll)

Jag tystar ungarna säger lugnt och sakligt;
Titta ut...Ser ni vad vi ser...De där har plats för P o mig i sina bilar, Hasselrör har motell man kan sova på. Om inte ni är förbaskat tysta nu o resten av vägen hem kommer vi lämna er där o sedan sätter vi  oss i en jänkar för att dricka pilsner istället för att köra på er....
Barnen tittade på bilarna...Kronan ramlade ner....

DET VAR KNÄPPTYST I BILEN PÅ VÄGEN HEM......

Kommentarer

Postat av: Öhh

Publicerad 2010-10-13 21:20:03

ÅR sedan du fått korv!! hm....

Postat av: Vickan

Publicerad 2010-10-13 21:34:51

Jamen, det VAR ju en favorit i repris. Den är skriven i oktober förra året. Och DÅ var det faktiskt ÅR sen. Nu äre, äre, äre bara en halv livstid sen........

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela