Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Varför kan ni inte sälja o rekrytera??????

Publicerad 2010-10-06 21:58:42 i Allmänt

Idag blev jag hipp som happ kidnappad till ett homeparty med smink, aloe vera o "få bort bilringarna"-produkter.

Så nu ska jag gnälla lite, TROTS att jag lovat att denna vecka skulle vara gnällfri (JAAA, jag losa väl det redan på den där Jytte Guteland eller vad kärringen hette....)


Jag har jobbat av och till med homepartyförsäljning de senaste 15 åren. Jag är skolad av Tupperware, som har bäst bildade säljkåren, från början.

Det VIKTIGASTE när man jobbar på detta sätt är
REKRYTERA MERA
det näst viktigaste är
BOKA NYA VISNINGAR
efter DET kommer en FÖRSÄLJNING

På denna visning hade "säljaren" INGET SÄLJ I SIG ALLS
NÄMNDE inte ett ord om att man kunde ha visning jälv
Släppte ut mig, utan påskrivet avtal, FAST jag sagt att jag skulle bli rekryt
Babblade mer om personer i reklamannonserna än om produkterna.

LEDORD att lära sig

BEHOVSANALYS
PRODUKTREKOMMENDATION, vilken, varför, resultat
AVSLUT

Jag blir lika ledsen i ögat varje gång jag går ifrån en nätverkssäljare som inte kommer från Tupperware, ni skulle kunna sälja så himla mycket bara ni LÄRDE er att göra RÄTT.

Så, nu ska jag rekrytera in mig själv på nätet istället o sen ska jag visa vart skåpet ska stå;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela