Singelflickans

Det kan vara smickrande, det kan vara vasst, det är alltid syniskt men mestadels bara knäppt.....

Dagen då flickan ofrivilligt nästan hamnade i Malta.....

Publicerad 2010-09-23 21:06:20 i Allmänt



Det var torsdag o Viasatuppdraget började närma sig sitt slut.
Jag hade även klämt in ett snabbjobb från en annan arbetsgivare på Skavsta Flygplats. Det borde ta en kvart. Och det var mitt tredje försök då uppdraget var airside o krävde security pass. Något som ICKE klaffat de tidigare två gångerna.



Nådde destination Nyköping strax efter klockan 10. MYCKET nöjd. Låg bra till i tidschemat:)
Körde av de två butikerna jag hade o började jaga min kontakt på Skavsta.
Som satt i möte till klockan ett.......

Ungefär här gjorde jag något som jag sagt jag ALDRIG skulle göra (Man ska aldrig säga aldrig vet ni va) Grejade Facebook i mobilen. (TÖNT tänkte jag sen) MEN jag var oerhört uttråkad!



Babblade efter det bort ca 90 minuter i fonen med en vänninna. 85 av dessa minuter resonerade vi sex. Ja ni vet, teknik, piska eller ej, var när hur, hur stor leksakslåda har du, porrklubb eller inte, fäbojäntans dag o.s.v Helt vanligt girltalk alltså



Ringde igen, hamnade rätt o rullade mot Flyget.
Träffade min kontakt, jag BRUKAR gå genom en "hemlig dörr" för att komma airside. ICKE denna gång. Hon reggade in mig på Maltaplanen, gav mig en biljett o sa tack o hej.
JAHA



Bordade mitt kort, började fundera; kommer jag passera passkoll? Jag har inget pass med mig...Kan man åka till Malta på körkort? Hur ska jag förklara detta om nån frågar??
Lugnt, passerade security, ingen passkoll. Gjorde jobbet. Jaha. Klar då sticker flickan.

Ja men hur????? Har du varit i AVGÅNGSHALLEN på Skavsta? Det finns liksom ICKE någon väg mer än till gaterna. Det GÅR inte att återvända landside liksom...

SHIT jag får ta Maltaflyget vilket jag vill eller inte, o sen flyga tillbaks för att komma till ankomstterminalen, tänkte flickan


Blev lite finn fem fel över. Saknades ju en del saker. Pass som nämnt. Bagage kanske. Eller åtminstone en tandborste. Returbiljett hem från Malta. Boende på Malta. Men framförallt TID att vara på Malta till söndag (då det gick ett flyg hem....)

Återvände till security check o tullkillarna.
"Hej, kan jag gå ut här" Blinkade så frenetiskt med de blå att jag troligen icke har en frans kvar. SVOR över att jag inte hade kort kjol på mig.
"VAAAAA" sa tullaren "Du kan inte gå ut igen när du bordat" "Vart ska du?"
Tillslut blev jag frisläppt



Gissar att jag står som passagerare på Maltaplanet
Kommer isåfall aldrig återvända enl. de register som finns
Kommer skattemyndigheten ifrågasätta min eventuella emigration innan året är slut?
Vem vet?




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vickan

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela